fredag 20 mars 2015

Moss love

Jag är en sån där person som fullkomligt älskar växter, vare sig de är taggiga kaktusar, vackra rosor eller köttätande monsterplantor. Däremot så är jag fruktansvärt dålig på att ta hand om dem och komma ihåg att vattna osv (inte ens ovan nämnda kaktusar klarar sig hos mig, stackarna). Känner du igen dig? Då är mossa kanske något för dig!

Ja du läste rätt, mossa. Mossterrarium är något som blivit väldigt populärt och som också är väldigt fint och relativt lättskött. Jag har själv en liten "mossboll" som bor i ett shotglas haha. Inget fancy, helt vanlig svensk mossa ovanpå liite jord. Jag vattnar den med lite vatten då och då när jag kommer ihåg och den mår hur bra som helst faktiskt.

Kolla in den bara, hur söt? Nu är detta ju som sagt vanlig svensk mossa, men man kan köpa ordentliga terrarium med fina dekorationer, skötselråd och allt. Min favorit är nog flytande mossbollar som man har i vatten, riktigt coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar