fredag 21 december 2012

Så var det ju det här med mat

Jag har varit vegetarian i ca 5 år nu, och det beror helt enkelt på att jag är kräsen. Jag har aldrig gillat kotletter, kalops, köttgryta osv. Det jag gillade i köttväg var bacon, kyckling och oxfile i princip. Och viltkött och revben, vissa sorters korv och köttbullar om de inte var stekta i för mycket smör. Och kotunga av nån konstig anledning haha :P. Och när jag bestämde mig för att bli vegetarian så bestämde jag mig för att sluta helt med rött och vitt kött istället för att bara utesluta de sorter jag inte gillade. Jag äter fortfarande fisk, skaldjur och mjölkprodukter, så därför kan jag väl inte räknas som en "riktig" vegetarian (har jag fått höra iallafall).

Jag har aldrig varit mycket för att laga mat heller. Jag gillar ju god mat såklart, men att laga den själv har liksom aldrig intresserat mig. Min matlagning nuförtiden består av saker som tar högst 10 minuter att steka eller som går att köra i ugnen. Det ska vara snabbt och smidigt helt enkelt. Jag kan sträcka mig till att göra paj eller linsgryta, men det är bara för att det är så förbannat gott haha. Så ja, jag vet inte riktigt  vad jag ville säga med det här inlägget. Brainvomit I guess :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar