fredag 16 november 2012

How do I tell you how I got here without getting trapped in the past?


Längesen jag skrev nu. Det har hänt rätt mycket sen mitt senaste "seriösa" inlägg. Jag har börjat på folkhögskola i Eslöv, och flyttat dit. Bor numera på internat men kommer "hem" (jag vet inte riktigt vilket som är hemma och vilket som är home away from home längre) i princip varje helg.

Jag har fått nya vänner, hamnat längre ner i skiten än vad jag varit på länge, och börjat att sakta ta mig därifrån igen. Jag har blivit moster, slagit mitt rekord i att ha samma hårfärg längst tid (det har varit rosa i 7 månader nu) och jag fyller 20 år om bara 11 dagar.

Jag har insett att jag måste ta tag i mitt liv och ska börja gå hos kurator och antagligen en psykolog igen. Jag ska be om att få en utredning om Social Fobi och eventuellt Undvikande Personlighetsstörning (AvPD). Jag ska kanske be om en utredning om eventuella ätstörningar, om det också är möjligt.

Och förhoppningsvis kommer jag få rätt på mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar